تراکتورسازی و سپاهان عصر دیروز در سرمای کم‌سابقه تبریز فینال زودرس لیگ را برگزار کردند و شاگردان امیر قلعه‌نویی با شکست‌دادن صدرنشین لیگ، معادلات قهرمانی را پیچیده کردند.

فوتبال - تراکتورسازی - سپاهان - مسابقات

 تا چند ساعت قبل از بازی به‌دلیل بارش برف و کولاک سنگین، برگزاری این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت ولی در نهایت این دیدار حساس برگزار شد. اگر سپاهان 3امتیاز را می‌گرفت به‌دلیل فاصله‌گرفتن از استقلال و تراکتور تا حدودی قهرمانی‌اش را قطعی می‌کرد ولی تراکتور برنده بازی شد تا 49امتیازی شود و بعد از سپاهان که 52 امتیازی است در رده دوم قرار بگیرد. استقلال هم با یک بازی کمتر و 48امتیاز در رده سوم قرار دارد. بازی در نیمه اول متعادل بود و هرچند تراکتور می‌توانست در همین نیمه خیالش را بابت برد راحت کند اما قاسم حدادی‌فر هافبک چپ‌پای این تیم با ضربه سر تیر دروازه سپاهان را به لرزه درآورد؛ در ضمن سیدصالحی هم یک فرصت ایده‌آل را از دست داد. تراکتور اما در دقایق ابتدایی نیمه دوم توانست به گل برسد.

در دقیقه57 فلاویو‌لوپز در محوطه جریمه توسط مهدی کریمیان هافبک سپاهان سرنگون شد و سعید مظفری‌زاده در تصمیمی مشکوک نقطه پنالتی را نشان داد. کریمیان در مورد صحنه پنالتی می‌گوید: «هیچ خطایی اتفاق نیفتاد ولی گویا می‌خواستند اتفاقات بازی با استقلال را برای تراکتور جبران کنند؛ به همین دلیل مظفری‌زاده را داور کردند و او هم بازی را برای تراکتور درآورد.» توزی رودریگو هافبک برزیلی تراکتور که به طرز عجیبی محرومیتش صبح روز این بازی بخشیده شده بود پشت توپ ایستاد و دروازه سپاهان را باز کرد. سپاهان بعد از دریافت گل، 3-2 موقعیت خوب داشت اما دروازه‌بان تراکتورسازی این فرصت‌ها را گرفت و تیم تبریزی خوش‌شانس بود که دروازه‌اش باز نشد و این بازی سرنوشت‌ساز را به سود خود به پایان رساند. این نتیجه به نوعی استقلال را هم خوشحال کرد و حالا باید گفت که سپاهان، تراکتور و استقلال شانس‌های مسلم قهرمانی هستند. امیر قلعه‌نویی بعد از پایان بازی در کنفرانس مطبوعاتی شرکت نکرد ولی زلاتکو کرانچار بعد از پایان بازی گفت: «بازی خوب و هیجان‌انگیزی دیدیم. طبیعتا از نتیجه راضی نیستم اما از بازی باکیفیت شاگردانم راضی‌ام. ما شانس‌های خوبی از دست دادیم و می‌توانستیم نتیجه را بازگردانیم. این بازی برای ما تمام شد و به بازی هفته آینده فکر می‌کنیم. سپاهان شخصیت صدرنشینی را دارد. ما از پنجمی لیگ شروع کردیم و اکنون به جایگاه اول رسیده‌ایم و تا روز آخر تلاشمان را می‌کنیم.»

توقف پرسپولیس

آخرین بازی هفته بیست‌وهفتم را هم دیروز پرسپولیس و مس کرمان در ورزشگاه آزادی برگزار کردند. بازی در حالی شروع شد که هواداران پرسپولیس به‌دلیل بارش برف و هوای سرد تهران، استقبال کمی از این دیدار داشتند. پس از گذشت 16دقیقه از بازی احمد حسن‌زاده از سمت چپ محوطه جریمه پرسپولیس محسن خلیلی را در موقعیت گلزنی قرار داد و بازیکن سابق پرسپولیس نخستین گل این دیدار را برای مس به ثمر رساند. خلیلی پس از این گل گریه کرد تا نشان دهد که از گلزنی به پرسپولیس ناراحت است. در دقیقه18 جواد کاظمیان در محوطه جریمه مس متوقف شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد اما علی کریمی نتوانست این توپ را به گل تبدیل کند و ارشاد یوسفی ضربه کاپیتان سرخ‌پوشان را دفع کرد و در برگشت هم کریمی نتوانست توپ را وارد دروازه کند.

پرسپولیسی‌ها به حملات خود ادامه دادند و کریمی در دقیقه 34 با سانتری از سمت راست محوطه جریمه مس، کاظمیان را که کاملا در موقعیت آفساید قرار داشت صاحب موقعیت کرد. او هم با ضربه سر توپ را وارد دروازه ارشاد یوسفی کرد تا نیمه اول بازی با تساوی 1-1 خاتمه یابد. در نیمه دوم هم هر دو تیم بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دادند و فرصت‌های ایده‌آلی خصوصا توسط بازیکنان پرسپولیس از دست رفت تا درنهایت سرخ‌پوشان تهرانی در ورزشگاه آزادی متوقف شده و با 35 امتیاز در رده هشتم قرار بگیرند.

کد خبر 163479

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز